Vering?

Het zwarte goud

Moderator: Natas

Vering?

Berichtdoor biv » wo 29 jun 2005, 13:02

Naast het vorige topic 'Banden', is er misschien nog wel meer schik te halen uit 'n Ace als je aan de vering gaat schroeven! Zelf heb ik mijn (standaard) vering een keer laten afstellen bij WP in Uden. Een wereld van verschil, werkelijk super. Hij duikt niet meer zo aan de voorkant en de achterkant gaf veel meer feedback. Insturen ging ook gelijk scherper, ook doordat de achterkant iets omhoog geschroeft was.

Nu is de achterkant wat aan de slappe kant geworden (standaard veer is na zo'n 15k of 20k km 'op', kheb er nu dik 40k opzitten). Binnenkort denk ik dat ik de boel laat vervangen/reviseren bij Hyperpro. Nieuwe veer achter en de demper opnieuw laten vullen. Verder ook in de voorkant progressieve zooi en nieuwe olie etc. Moet als het goed is weer een wereld van verschil maken.

Wie heeft er welke ervaring? Of rijden jullie nog allemaal met standaard shocks, zal toch niet? :roll:
biv

Berichtdoor Arnold » wo 29 jun 2005, 18:49

Ik heb technoflex voorveren en achterschokdemper.

Over de voorveren ben ik niet helemaal tevreden, hoewel ze eerst lekker stevig voelden, begon mijn ace na een jaartje steeds nerveuzer te worden.
Ik de statische maten nagekeken: bleek dat de voorvering "ingezakt" was.
Ik heb nu m'n voorspanning maximaal opgeschroeft, en nog 4 cm statische invering !
Denk dat ik ze eens na ga meten en dan ermee terugga.

De achterpoot is een juweeltje!
Hoewel ik de eenvoudigste versie heb (zonder potje en remote) voldoet hij perfect aan mijn eisen (sportief straat en af en toe een circuitdag)

(moet deze topic niet naar overige ?)
Arnold

Berichtdoor yzf1kr » wo 29 jun 2005, 19:54

Laat die revisie/andere veer van de achterdemper maar achterwegen, er zijn velen die het hebben laten doen, en allemaal hebben ze uiteindelijk toch voor een echte "aftermarket" gekozen.
Je kan aan de originele demper prutsen wat je wil, echt goed werken zal hij nooit.

Ga voor een goedkope aftermarket zoals Arnold aangeeft en je hebt al een wereld van verschil, en het kost echt niet zo heel veel meer als een revisie.

En dan de voorveren.... tja daar is ook al veel over gezegd. Andere veren andere olie en een kleinere luchtkamer doen heel al veel. Maar de echte problemen van de Ace vork (lange statische veerweg, te weinig langzame demping en te veel snelle demping) krijg je er ook niet mee weg.

Wil je echt je vork een goede upgrade geven neem eens contact op met een van deze firmas:

http://www.plrsuspension.com/specials1.htm
Heeft in samenwerking met een paar leden van de thunderace-mailinglist een zeer goede upgrade ontwikkeld.

http://http://www.esling.btinternet.co.uk/maxton/
De jongens hebben in 1996 en 1997 de thunderaces for Isle of Man geprepareerd.

Maarja, ik heb makkelijk praten ik heb een öhlins achter en maxton's voor.
yzf1kr

Berichtdoor biv » do 30 jun 2005, 10:27

Ok, kijk, daar kunnen we wellicht iets mee. Technoflex heb ik al meer over gehoord. Ohlins natuurlijk ook, maar is helaas eurotechnisch gezien geen optie... :(

Ow, yzf1kr, de maxton link deed het niet, deze wel: http://www.esling.btinternet.co.uk/maxt ... oducts.htm

Prachtige dingen, maar misschien toch maar beter een nieuwe Technoflex of Hyperpro ofzo... Misschien moet ik het maar zo doen, voorpoten andere veren/olie en achter een goeie aftermarket shock...

Ow en Arnold, kvond 'm hier wel op z'n plek. Heeft immers direct met rijgedrag te maken en misschien nog wel meer dan de banden. Anders zijn we ook zo snel klaar met over banden lullen natuurlijk...
Yamaha ThunderAce 1999
Suzuki GSXR1000 2004
Lees over het wel en wee van "Racing Team Trajanus" in spee!
biv

Berichtdoor Gast » do 30 jun 2005, 18:49

biv schreef:Prachtige dingen, maar misschien toch maar beter een nieuwe Technoflex of Hyperpro ofzo... Misschien moet ik het maar zo doen, voorpoten andere veren/olie en achter een goeie aftermarket shock...

Als je voor een ander achtervork icm met andere voorvere gaat zorg dan wel dat je 2x het zelfde type gebruikt. Linear/Linear of Progressief/Progressief, als je progressief met linear mixt dan krijg je de voor en achterkant nooit op elkaar afgestemd.
Gast

Berichtdoor experience » ma 25 jul 2005, 00:47

dat zal dus mogelijk mij probleem ook zijn

heb namelijk heel vaak dat als ik een beste bocht pak ,dat mijn achterkant weg wil springen . :?

alles proberen te stellen maar volgens mij ben ik gewoon aan een betere toe.

rij te sportief :lol:

voor staat hij gewoon lekker hard
denk dat ik ook eerst eens de achterkant omhoog gooi zodat hij meer op zijn neusje staat

kijken wat hij dan doet
:wink:
experience

Berichtdoor yzf1kr » ma 25 jul 2005, 07:17

Als je de achterkant omhoog gooit zal je zien dat hij nog meer gaat springen om dat je minder druk op het achterwiel hebt.
yzf1kr

Berichtdoor Natas » zo 07 aug 2005, 18:53

Your body is your temple.............. Mine is an amusement park!
Natas
Moderator

Berichtdoor xxtreme » do 06 apr 2006, 16:19

.

misschien een stomme vraag, maar als je de orginele achterveer, als je die meer ingaande demping wilt geven (onderste draaigeval toch?) moet je die dan van bovenaf gezien met de klok mee draaien???

bij mij gaat dat nogal zwaar, en hoeveel klikken zijn er in totaal? kwil niks kapot draaien.... ;)

btw, het linkje van jouw natas, die doet het niet meer :(
Dynamite on Wheels
xxtreme

Berichtdoor jvacker » za 08 apr 2006, 11:46

moet eerlijk zeggen de mijne heft er bijna 50k op zitten maar ik heb nergens last van hoor.
Heb hem volgens een artikeltje eens afgesteld een tijd geleden redelijk sportief en hij is superhard.
Ik vindt hem goed rijden en zie niet in waarom ik het zou veranderen.
Misschien zijn jullie gewoon echte coureurs en ik niet! :D
!YOSHIMURA ABUSER!
jvacker

Berichtdoor yzf1kr » za 08 apr 2006, 18:24

jvacker schreef:Ik vindt hem goed rijden en zie niet in waarom ik het zou veranderen.

"The best you have ridden, is the best you know"

Dus ik kan alleen maar zeggen, stap nooit op een Ace met gemodifideerde vering, dat zel je een hoop geld gaan kosten. :wink:
yzf1kr

Berichtdoor yzf1kr » za 08 apr 2006, 18:27

xxtreme schreef:.

misschien een stomme vraag, maar als je de orginele achterveer, als je die meer ingaande demping wilt geven (onderste draaigeval toch?) moet je die dan van bovenaf gezien met de klok mee draaien???

bij mij gaat dat nogal zwaar, en hoeveel klikken zijn er in totaal? kwil niks kapot draaien.... ;)

btw, het linkje van jouw natas, die doet het niet meer :(

Nee, onder is de uitgaande demping (Rebound), het potje is de ingaande (Compressie).

En het werkt net als bij een kraan: je kijkt altijd naar kraan toe nooit er vandaan, in dit geval moet je dus ook naar de demper toe kijken, dus van onder af.

Met de klok mee is dicht, tegen de klok in is open. (rebound open = harder, ingaande open = zachter)
yzf1kr

wilbur vering

Berichtdoor copantwerp » za 08 apr 2006, 19:19

Mijn ace bj97 had achteraan een kapotte uitgaande vering (bleef vastzitten en als je in de bocht ging "minder gewicht" ging deze uit pffff onaangenaam :( ) dus ik naar dealer Verlinden Yamaha Londerzeel Belgie en raad gaan vragen.
Ps deze mensen hebben vroeger nog geracet met tace hebben op dit vlak wel inside kennis :lol:
de prijs van een originele scheelde ongeveer 200 eu met een regelbare Wilbur die wordt geleverd gebouwd naar het gewicht van de piloot en daarna nog op verschillende mannieren regelbaar is .
Dus deze dan maar gekocht en laten plaatsen, moet zeggen investering is de moeite waard , beter bochten werk :twisted:

Vooraan; vorige maand ongeval gehad (in mijn recht :P ) maar vering vooraan borrages gesprongen en olie weg.
Deze werd door hen gereviseerd en opnieuw afgesteld .. perfect.

Volgens dealer heeft de Tace vooraan al een spêciale vering zitten die origineel al top is...... dus misschien "revisie"

grtz
eric

ps vandaag weeral Yamaha aan de top in Qatar met Rossi :P
aces high
copantwerp

Berichtdoor xxtreme » ma 10 apr 2006, 11:48

yzf1kr schreef:Nee, onder is de uitgaande demping (Rebound), het potje is de ingaande (Compressie).

En het werkt net als bij een kraan: je kijkt altijd naar kraan toe nooit er vandaan, in dit geval moet je dus ook naar de demper toe kijken, dus van onder af.

Met de klok mee is dicht, tegen de klok in is open. (rebound open = harder, ingaande open = zachter)

Thnanx!!!!!!
Dynamite on Wheels
xxtreme

Berichtdoor Knalpotprutser » zo 16 apr 2006, 13:19

Natas schreef:http://thunderace.scee.sony.co.uk/files/acesetup/AceText.htm

setup voor de ace

Deze link werkt niet meer :( :( :( :(
Heeft iemand deze gegevens nog ergens staan?
Knalpotprutser

Volgende

Keer terug naar Banden