recent banden topic

Het zwarte goud

Moderator: Natas

recent banden topic

Berichtdoor kevinvr6mk3 » za 22 aug 2009, 00:32

ik ben opzoek naar een nieuwe set banden heb een beetje prijzen vergeleken dit komt ongeveer allemaal rond tussen de 250 en 300 euro uit met montage wat zouden jullie nemen ?

de mpp staan hoog aan geschreven de 2ct is dan 2 compound rubber ?

heb nu een set bt020 maar zijn ver op en voorband is gecupt lijkt wel van die kammen vol je erop in bochten.

michelin pp gewoon of 2ct
dunlop d208rr
bridgestone bt014 bt016 bt021
pirelli diablo
conti sportattack
kevinvr6mk3

Berichtdoor RRon » za 22 aug 2009, 00:46

Denk dat de keuze van banden persoonlijk is en afhankelijk van je rijstijl. Rij je veel snelweg of leg je hem graag een beetje plat in de bochten??

Heb zelf pas voor de Blade de gewone MPP genomen omdat de 2CT sneller schijnt te slijten als je regelmatig op het circuit rijdt! Denk dat als de Ace van Heidi aan andere banden toe is dat ik voor haar een setje Dunlop Road Smart ga proberen, heb daar veel goede verhalen over gehoord! Dunlop heeft ook de Qualifier 2, schijnt ook een goede band te zijn. De BT016 is een goede/sportieve band met veel grip alleen schijnt die wel redelijk snel te slijten!

Bandenkeuze blijft altijd moeilijk!!

Een goede kennis heeft pas geleden sportmotorbanden over genomen en is niet duur, kan je kijken of er iets voor je tussen zit en wat prijzen vergelijken! Ik bestel altijd via het internet en laat ze voor 15 euri per stuk eronder leggen bij iemand in Almere!! :wink:
*****Te huur stabiele motoraanhanger voor 1 of 2 motoren!*****

Afbeelding

Al is een Aceje nog zo snel de RR...........
RRon

Berichtdoor kevinvr6mk3 » za 22 aug 2009, 01:23

op circuit kom ik zowiezo nooit maar ik rij wel sportief. en idd ik heb ook bandenboertje die voor 15 euro balanceert en nieuw ventiel plaats en monteerd. dan zou ik ze bestellen via de bandenmarkt.nl
kevinvr6mk3

Berichtdoor RRon » za 22 aug 2009, 03:03

Daar heb ik mijn autobanden ook vandaan, goede en snelle levering voor niet te veel geld!! :D
*****Te huur stabiele motoraanhanger voor 1 of 2 motoren!*****

Afbeelding

Al is een Aceje nog zo snel de RR...........
RRon

Berichtdoor Arnold » za 22 aug 2009, 14:54

Ik koop ze waar ik ze maar goedkoop kan krijgen en dan leg ik ze er zelf wel om.

Laatst nog een setje Michelin Pilot sport voor 185 euro

of wat denk je van een setje Avon Viper Sport voor 195 ?

allebei best goede banden
Arnold

Berichtdoor kevinvr6mk3 » za 22 aug 2009, 18:59

die bied je te koop aan arnold ?

welke zou je aanraden van die setjes die ik opnoem ?

en heeft er iemand ervaring met een bredere achterband of is dat niet gunstiger ergens voor ? het staat wel mooi vind ik.
kevinvr6mk3

Berichtdoor kevinvr6mk3 » wo 26 aug 2009, 21:53

mensen iemand nog meer tips en reactie ?

wat is het verschil tussen de michelin mpp en de mpp 2ct ? is dat meer compound ? is da betere grip hardere slijtage ?
kevinvr6mk3

Berichtdoor hansv » do 27 aug 2009, 12:39

Het verschil is dat de 2CT aan de zijkanten van de band een zachter compound heeft. Meer grip, dus. En slijten doet de zijkant toch veeeel minder dan het midden. :) Ik ga dit weekend mijn setje vervangen en het worden weer 2CT's. Ik ben er erg tevreden over.

Hoewel ik ze niet meer via internet bestel en dan laat monteren. dat heb ik de laatste keer gedaan en toen ben ik twee keer terug gemoeten vanwege onbalans in de achterband. waarbij de garage op een gegeven moment zei dat het aan de band lag. en dan heb je niemand meer waar je terecht kunt.
Ik ga zaterdag gewoon naar Geldermalsen. die schijnen een goede service te geven. en €315,- voor een setje inclusief omleggen en uitbalanceren is gewoon een scherpe prijs. :lol:
Laatst bijgewerkt door hansv op vr 28 aug 2009, 10:00, in totaal 1 keer bewerkt.
if everything seems under control, you're just not going fast enough...
Mario Andretti
hansv

Berichtdoor Arnold » do 27 aug 2009, 15:19

Ik zou zeker niet voor een bredere (190) band gaan op een thunderace,
Tenminste als je wegligging belangrijk vind.

2CT schijnt te staan voor een dual compound, harder in het midden, zacht aan de zijkanten.

Zelf geen ervaring met Michelin, vind ze te duur.
Pirelli Diablo heeft nog nooit teleurgesteld op een Thunderace, maar ik ga binnenkort Avon Viper Sport proberen, alweer vanwege de prijs.
Arnold

Berichtdoor Knalpotprutser » do 27 aug 2009, 17:24

Arnold schreef:2CT schijnt te staan voor een dual compound, harder in het midden, zacht aan de zijkanten.

2CT 2 Components Technology

Hetzelfde in het midden als de normale en iets zachter aan de zijkant.
Knalpotprutser

Berichtdoor kevinvr6mk3 » do 27 aug 2009, 23:26

bedankt voor de reacties iemand ervaring met bandenmarkt verder ?
kevinvr6mk3

Berichtdoor JDN7 » vr 28 aug 2009, 14:20

afhankelijk van je rijstijl is de pilot road 2ct en de pilot sport een prima band, lange levensduur en voldoende grip om je stppen aan de grond te leggen ;)

ook nat zijn deze banden prima. blijft persoonlijk maar deze kan ik iig aanraden.
life starts at 9000 rpm
JDN7

Berichtdoor Speeddemon » za 29 aug 2009, 14:45

Hier al mijn bevindingen van alle banden die ik onder mijn ace heb gehad:
Avon Azarro: eerste banden onder mijn ace. Slechtste banden die ik ooit onder mijn ace heb gehad, achterband versleten na 6000 km.
Bridgestone BT 20: gaat lang mee +8000 km, maar is veel te hard en kan het vermogen van de ace niet goed aan zeker niet bij nat weer.
Bridgestone BT 16: door 3 soorten rubber een band die echt plakte op de weg. Enigste band die ik echt heb kunnen rond rijden, achterband versleten na 4000 km.
Bridgestone BT 14: iets minder grip dan de 16, wel een goede sportieve band. Zeer goed bij nat weer, versleten na 5000 km.
Metzeler Roadtec: echte sporttoerband die redelijk goed presteert bij nat en droog weer, wel minder als een sportieve band, versleten na 6000 km.
Michelin Pilot Road: echte sporttoerband die redelijk goed presteert, wel minder goed dan de Metzeler, versleten na 6000 km.
Michelin Pilot Power: vergelijkbaar met bridgestone BT14, iets beter op het droge en iets slechter bij nat weer, versleten na 5000 km.

Mijn favoriete sportieve banden zijn de Bridgestone Bt14, Bt16 en de Michelin Pilot Power.
Mijn favoriete sporttoerband is de Metzeler Roadtec.

Ik heb persoonlijk liever een redelijk sportieve band die veel grip levert en dus veiliger is, dan een toerband die lang meegaat maar te weinig grip geeft als de snelheid en de rpm's omhoog gaan. Ik ben een sportief-toeristisch ingestelde alle seizoensrijder die houdt van pittig accelereren zonder de gek uit te hangen
Horsepower corrupts, when you have had a lot, you don't want to go back a little
Speeddemon

Berichtdoor Knalpotprutser » za 29 aug 2009, 14:59

Speeddemon schreef:Hier al mijn bevindingen van alle banden die ik onder mijn ace heb gehad:
Bridgestone BT 16: door 3 soorten rubber een band die echt plakte op de weg. Enigste band die ik echt heb kunnen rond rijden, achterband versleten na 4000 km.
Michelin Pilot Power: vergelijkbaar met bridgestone BT14, iets beter op het droge en iets slechter bij nat weer, versleten na 5000 km.

Het blijft uiteraard allemaal heel persoonlijk.
Ik Maar ik kan het even niet volgen.
Je kan een MPP niet helemaal rond rijden?
Dat is het eerste wat ik doe met een MPP.
Eerst even een avondje rustig warmrijden en dan even rondom die blinkende laag eraf rijden.

Volgens mij heeft JDN7 er ook geen moeite mee om binnen een 100 km de band rond te rijden.
Knalpotprutser

Berichtdoor Speeddemon » za 29 aug 2009, 16:28

Ik heb nu MPP's op liggen en heb nog een paar mm glad rubber over. Dat komt waarschijnlijk om dat ik meer vertrouwen heb in zo'n multicompound band zoals een BT16. Als ik mij wil amuseren met bochtjes pikken moet ik trouwens toch naar de Ardennen gaan, bij mijn thuis in de buurt is de staat van de wegen veel te slecht en met al die dwaze automobilisten is snel rijden gewoon levensgevaarlijk.
Horsepower corrupts, when you have had a lot, you don't want to go back a little
Speeddemon

Volgende

Keer terug naar Banden