Carbs afgesteld (en koplampen functioneren niet!!)

Over het hart van onze Bike

Moderator: Natas

Carbs afgesteld (en koplampen functioneren niet!!)

Berichtdoor Bryan Schwillens » di 23 apr 2013, 12:10

Hallo allemaal. Ik heb mijn motgor net terug uit de garage, waar de carberateurs zijn afgesteld. Die had ik zelf van tevoren schoongemaakt omdat er eentje zo verstopt was dat ie overliep. Nu is echter na 150km de tank leeg, daar klopt dus helemaal niks van.
De garagist zegt dat ik met schoonmaken waarschijnlijk iets kapot heb gemaakt (naald?) waardoor de vlotters nu te vol lopen en daar mag ik het mee doen. Daaahaaag 200 euro! :x

Heeft iemand hier al eens zoiets gehad? Ik weet niet wat ik moet doen. Kan wel rijden maar zulk een verbruik is belachelijk... Mijn eerste gedachte is om mijn verlies te nemen en hem maar weer weg te brengen (niet naar diezelfde boer!). Dan wil ik Dynojet tuning laten doen en maar in één keer de kleppen laten stellen. (74k en de dealer heeft me ondanks meermaals beloven nog een historie bezorgt)
Ik heb opgevat dat bij Dynojet tuning alle losse deeltjes van de carbs vervangen en opnieuw afgesteld worden. Klopt dat? :?:

Alsof dat niet genoeg is ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn koplampen niet branden. De lampjes zijn allebei nog goed en de zekering is ook niet door. De lampen zijn doorverbonden om allebei te branden met dimlicht aan. Niet dmv het groene draadje maar gewoon doorgelust. Ik heb op dit moment tank+zijkant+voorkuip eraf liggen om te kijken of er nergens iets loshangt en dat lijkt niet zo te zijn. Ik heb gezocht op het forum maar nergens echt hetzelfde probleem zien opduiken, iemand die er ervaring mee heeft?

additioneel: alle andere lampen doen het wel, die boer heeft het alarm er tussenuit gehaald

Waarom heb ik niet een goedkopere hobby gekozen????? Voor mij als student zijn het telkens weer ongelofelijke bedragen. (ook de boetes btw :oops: )
Bryan Schwillens

Re: Carbs afgesteld (en koplampen functioneren niet!!)

Berichtdoor Marthijn » wo 24 apr 2013, 19:42

Misschien moet je toch maar terug gaan naar je motorboer.
Als je verbruik na het afstellen extreem hoog is geworden is er misschien iets niet goed afgesteld.

Wat je koplampen betreft, doet het achterlicht het wel?
Als deze het ook niet doet, zit er misschien vuil(corrosie) in je schakelaar.
Anders is er ergens een draad of stekker los.
Want een alarm heeft niets te maken met je koplampen.

Dubbel licht voor is beter via het groene draadje, als je nu grootlicht aan doet.
blijft het dimdeel ook branden.
Via de groene draad gaat deze uit.

Succes :!:
Face the Ace
Marthijn

Keer terug naar Motor