Hallo en meteen een vraagje :)

Nieuw hier? Stel je even voor in dit forum.

Moderator: Natas

Hallo en meteen een vraagje :)

Berichtdoor Richard7 » vr 28 jul 2017, 15:19

Hallo!

Ik zit al een poosje mee te lezen, en nu mezelf maar even voorstellen.

Na een aantal BMW boxers, een KTMGS600, een FJ1100, een Honda XR600, toen een FJ1200 gevolgd door een FZR1000, vervolgens een GPZ-400-waar-we-het-verder-niet-over-zullen-hebben nu dan een Thunderace. Lijkt behoorlijk veel op de FZR om mee te rijden: je kunt lekker sloom met de rest van het verkeer mee én af en toe flink knallen. Ook net als de FZR moet er in dat geval een druppeltje olie bij 8)
Ik heb nog gekeken naar wat 'lichtere' motoren, Fireblade en GPXR en zo, maar ben nu al te snel hooligan laat staan op zo'n lichtgewicht hahaha.
Momenteel rij ik er elke dag mee naar mijn huidige werk, 37 km heen en 37 terug. Op de A16 moet je 130-140 tot iets meer rijden om niet in de knel te komen, maar het verbruik blijft netjes rond de 1 op 18,5 zitten. Helemaal top!

Afbeelding

Nu heb ik ook meteen een vraagje voor de kenners. Gisteren ging mijn toerenteller in de diagnose stand. Hij springt nu naar 3000 tpm, dan naar 0, om dan weer de echte stand weer te geven. Volgens de gebruikershandleiding zit er dan iets niet goed met de gasschuif sensors? Wat zijn dat, waar zitten die en kan ik daar iets mee ... :oops: :cry:

Groetjes, Richard
Richard7

Re: Hallo en meteen een vraagje :)

Berichtdoor Richard7 » vr 04 aug 2017, 08:44

Hmmm...

Ik weet niet of het rijden met een 'kapotte' TPS schadelijk is voor de motor (ik denk het niet), maar het is in ieder geval schadelijk voor het brandstof verbruik :x
Gisteren volgegooid: 1 op 15,7 in plaats van 1 op 18,5.... En niet bijzonder hard gereden of zo.
Ook na zitten lezen over die sensor. Grootste probleem (voor mij) is: hoe kom je erbij? Zo te zien moet je de carburateurs loshalen om er fatsoenlijk bij te komen, omdat het frame er netjes vlak omheen loopt :cry:
Richard7

Berichtdoor Guru » zo 20 aug 2017, 20:53

Yep, carburateurs moeten even los.
Heb het ooit geprobeerd los te krijgen met een aangepast sleuteltje (torx met een gaatje erin?)
Maar dan nog is er te weinig ruimte om de TPS eruit te krijgen.
Ga eerst maar 's ff zoeken naar een tweedehands... Nieuwe zijn niet te betalen.(100 Euro of meer :shock: )

Je kunt beter een setje tweedehands carburateurs zoeken mét TPS,
Daarna de set weer verkopen zonder TPS (Ja, daar is ook vraag naar)
Guru

Berichtdoor Richard7 » za 26 aug 2017, 18:40

Bedankt Guru voor deze bemoedigende woorden 8)
Ik ben een setje carburateurs op het spoor, dat gaat wel goed komen. Heb me er tot nu toe van weten te weerhouden om de boel los te trekken (onder de tank) want die toerenteller irriteert me mateloos :lol:
Maar zelfs met dat vind ik het nog steeds elke dag een kadootje als ik er weer op naar mijn werk moet
Richard7

Keer terug naar Nieuwe gebruikers